Pemulihan Semulajadi Untuk Kutu Kepala

Pemulihan Semulajadi Untuk Kutu Kepala

Kutu kepala adalah keadaan yang biasa dan sesuatu yang biasanya dirawat dengan bahan kimia yang sangat pedas. Dalam artikel ini kita bukan sahaja akan mempertimbangkan apa yang telurnya adalah tetapi juga kaedah pencegahan dan rawatan semula jadi yang boleh membantu anda menghilangkan daripada mereka.

Apakah kutu kepala?

Kutu pada dasarnya sedikit bug yang hidup di rambut manusia. Mereka yang paling biasa dilihat di kalangan kanak-kanak sekolah dan mereka dengan mudah merebak dari kepala ke kepala. Oleh itu, apabila mereka mula mereka biasanya pergi di seluruh kelas dengan cepat dan boleh menjadi sukar untuk menghilangkan. Satu tanggapan salah yang biasa ialah bahawa telur kutu hidup di dalam rambut kotor bagaimanapun ini tidak berlaku dan sering lebih suka rambut bersih. Biasanya telur boleh dilihat di kepala kerana mereka meletakkan mereka berhampiran dengan aci rambut. Hasilnya adalah bahawa seseorang yang mempunyai telur akan mencari kepala mereka adalah sangat gatal dan tidak selesa. Ia adalah penting untuk menghilangkan daripada mereka secepat mungkin untuk mencegah pemindahan untuk orang lain dan juga untuk mengurangkan kerengsaan.

Bagaimana untuk Mencegah Kutu Kepala

Ia boleh menjadi sangat sukar untuk mengelakkan kutu dan oleh itu adalah penting untuk memeriksa rambut anak-anak anda secara tetap. Anda akan perlu untuk membayar perhatian tambahan kepada garis rambut dan kawasan-kawasan sekitar leher. Ini bermakna bahawa jika anda mencari kutu anda boleh merawat mereka secepat yang mungkin. Jika anda tahu bahawa kanak-kanak lain di sekolah mempunyai kutu maka anda perlu menyemak dengan lebih kerap supaya anda menangkap mereka awal. Dalam usaha untuk mengurangkan peluang untuk menangkap kutu anda perlu menyikat rambut dua kali seminggu memberi perhatian kepada aci rambut. Selain mendapatkan faedah maksimum anda perlu mencelup sikat ke dalam air suam yang mengandungi beberapa titik minyak pokok teh.

Merawat Kutu Kepala Sememangnya

Anda pertama perlu cuba dan mencegah penyebaran telur seluruh keluarga dan anda boleh melakukan ini dengan mendapatkan orang terjejas untuk menggunakan tuala yang berasingan. Di samping itu pastikan anda mencuci pakaian tidur dan berus rambut secara tetap.

Cara terbaik untuk merawat kutu tidak menggunakan bahan kimia dahsyat tetapi untuk benar-benar menyikat rambut secara tetap dengan sikat nit bergigi halus. Ia adalah bernilai melakukannya sekali atau dua kali sehari dan pergi melalui rambut teratur bahagian demi bahagian. Ini akan membolehkan telur yang baru menetas dan beberapa telur yang hendak dibuang. Jika anda meneruskan proses ini untuk beberapa minggu kemudian anda perlu mencari bahawa kutu dikeluarkan semuanya.

Jika anda sedang mencari untuk membunuh kutu, maka anda boleh menggunakan beberapa minyak pati untuk membantu. Satu ubat yang baik adalah untuk dan dua titis lavender, geranium dan kayu putih minyak untuk losyen badan diberi wewangian. Anda kemudiannya boleh mengurut ini ke dalam kulit kepala dan biarkan selama 30 minit. Kemudian sikat rambut anda dan bilas dengan teliti. Sebaik sahaja anda telah dicuci rambut anda maka anda perlu memohon campuran cuka dan dua titik kayu putih, lavender, rosemary dan geranium minyak. Kemudian bilas rambut dan biarkan kering.

Selain biji Nigella dianggap sebagai penawar yang sangat baik untuk telur. Anda boleh mengisar sehingga benih dan menambah cuka cider, menapis campuran dan memohon kepada rambut.

Kesimpulan

Jika anda mengalami wabak kutu kepala kemudian ada perkara yang anda boleh lakukan tanpa menggunakan bahan kimia yang biasanya disyorkan. Jika anda mendapati kulit kepala telah menjadi radang atau rawatan yang tidak bekerja maka anda boleh mempertimbangkan untuk melawat kaedah perubatan homeopati untuk penambahan bantuan pada menunggang diri anda daripada kutu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar