Perkara-perkara Yang Boleh Hentikan Berpeluh ketiak - Akhirnya menamatkan Masalah Ini Untuk Baik

Perkara-perkara Yang Boleh Hentikan Berpeluh ketiak - Akhirnya menamatkan Masalah Ini Untuk Baik

Tanpa syak lagi, berpeluh ketiak berlebihan adalah satu keadaan yang memalukan dan sukar untuk hidup dengan. Berita baik ialah terdapat beberapa perkara yang berkesan anda boleh mula melakukan hari ini untuk berhenti berpeluh ketiak untuk jangka masa yang lama, dan kadang-kadang selama-lamanya.

Salah satu perkara pertama yang anda boleh lakukan untuk menghentikan berpeluh ketiak melibatkan untuk pergi melalui prosedur yang dikenali sebagai iontophoresis. Prosedur ini berfungsi dengan menyampaikan tahap yang rendah elektrik ke ketiak menggunakan bateri yang dikendalikan peranti melalui pad air tepu.

Ini rawatan iontophoresis boleh berhenti berpeluh ketiak selama beberapa minggu. Selepas beberapa minggu rawatan yang perlu dilakukan semula. Ia adalah disyorkan bahawa rawatan ini dilakukan dua kali setiap hari sehingga 4 minggu. Jika anda seorang wanita hamil ia adalah disyorkan anda tidak menggunakan rawatan ini.

Perkara seterusnya yang anda boleh lakukan untuk menghentikan peluh ketiak berlebihan adalah prosedur yang dikenali sebagai suntikan botox. Ini adalah satu kaedah baru untuk merawat peluh berlebihan, dan ia melibatkan menggunakan pelbagai suntikan toksin botulinum ke ketiak. Dalam usaha untuk menghentikan berpeluh ketiak, suntikan botox perlu dilakukan berulang kali.

Jika iontophoresis dan botox suntikan tidak berfungsi, anda boleh melihat ke dalam prosedur pembedahan. Pembedahan untuk berhenti berpeluh ketiak jarang berlaku, tetapi ia boleh dilakukan. Prosedur pembedahan melibatkan pembuangan kelenjar peluh di ketiak.

Perkara-perkara lain yang boleh anda lakukan untuk berhenti berpeluh ketiak melibatkan menggunakan kekuatan tambahan OTC antiperspirant. Anda akan perlu untuk menggunakan antiperspirant dengan kerap. Anda tidak perlu untuk kesilapan deodoran antiperspirant kerana deodoran hanya topeng bau peluh, sementara itu antiperspirant yang akan mengurangkan jumlah peluh yang dilepaskan ke kulit.

Anda perlu memohon antiperspirant anda di permulaan hari dan boleh digunakan semula ia sepanjang hari. Anda boleh mendapatkan antiperspirant preskripsi daripada doktor anda yang akan menjadi lebih berkesan.

Jika semua gagal, anda boleh menggunakan kaedah rawatan semula jadi untuk berhenti berpeluh ketiak. Satu rawatan semula jadi anda boleh gunakan adalah bijaksana. Tambah 1 sudu teh sage kering kepada 8 auns air mendidih dan biarkan ia curam selama 15 minit.

Terikan teh sebelum minum, dan minum teh 2-4 kali setiap hari. Teh Sage merupakan ubat yang terkenal untuk menghentikan peluh berlebihan. Anda juga boleh mengambil 30 hingga 50 mg zink setiap hari untuk mengurangkan peluh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar