Pernahkah anda terfikir mengapa, dengan begitu banyak ubat-ubatan ada, lebih ramai orang mati akibat penyakit yang sangat ubat-ubatan ini sepatutnya menyembuhkan? Saya ada!

Pharmaceuticals besar - Hentikan Berbohong!

Pernahkah anda terfikir mengapa, dengan begitu banyak ubat-ubatan ada, lebih ramai orang mati akibat penyakit yang sangat ubat-ubatan ini sepatutnya menyembuhkan? Saya ada!

Tanggungjawab pertama syarikat ubat adalah untuk membantu orang yang bermasalah. Sekurang-kurangnya, itulah yang kebanyakan kita percaya. Syarikat-syarikat dadah membelanjakan berjuta-juta dolar dan banyak masa menemui ubat-ubatan baru. Mereka kemudian mendapatkan paten supaya syarikat-syarikat lain tidak boleh menyalin penemuan mereka. Paten ini berlangsung selama sepuluh tahun. Selepas itu, ia adalah permainan yang adil untuk semua syarikat-syarikat dadah.

Adakah anda tahu bahawa ejen pembunuhan peperangan kimia yang digunakan sebagai rawatan untuk pesakit kanser? Ejen-ejen ini sedang ditadbir di bawah nama kemoterapi. Salah satu agen adalah Nitro Mustard. Sudah tentu syarikat-syarikat yang menggunakan nama-nama yang boleh diterima. Adakah anda bersetuju untuk dilayan dengan gas mustard?

Jurnal Perubatan Amerika melaporkan bahawa dadah undang-undang 'betul ditetapkan' membunuh lebih 100,000 rakyat setiap tahun, disebabkan oleh tindak balas ubat-ubatan toksik. Jika ubat yang 'betul ditetapkan', maka adakah itu bermakna ubat sendiri adalah toksik, bukan sebab bagi kematian yang dari berlebihan?

Perubatan moden adalah satu platform untuk keuntungan, bukan kesihatan. Ini adalah keadaan yang lebih serius daripada kita menyedari, memandangkan peranan berat farmaseutikal besar bermain dalam perubatan arus perdana. Trend ini adalah untuk 'menguruskan' penyakit itu, dan bukannya menyembuhkan ia. Syarikat-syarikat dadah adalah penyumbang utama untuk membiayai penyelidikan perubatan. Oleh yang demikian, ahli-ahli sains diberi hampir tidak ada pilihan tetapi untuk menumpukan masa dan usaha mereka pada rawatan yang paling menguntungkan. Ini tidak semestinya yang paling berkesan, tetapi sudah tentu yang paling menguntungkan. Walaupun herba boleh memegang rahsia untuk merawat dan mungkin juga menyembuhkan penyakit, kerana herba ini tidak boleh dipatenkan, syarikat-syarikat dadah tidak akan membiayai penyelidikan. Sebab herba yang tidak boleh dipatenkan kerana ia adalah tumbuhan dalam keadaan semula jadi.

Tetapi syarikat-syarikat dadah tidak terlepas pandang ini. Dengan penyelidikan, saintis memecahkan tumbuhan kepada pelbagai komponen dan mengeluarkan bahagian yang berfaedah. Mereka kemudian menambah bahan-bahan lain. Oleh kerana itu, hasilnya boleh dipatenkan. Tetapi dalam keadaan tertentu, proses ini memusnahkan manfaat herba ini. Tetapi tidak mengharapkan farmaseutikal untuk memberitahu anda ini.

Dunia ini beroperasi pada kuasa wang. Sebelum negara kita ditubuhkan, peneroka awal menggunakan kuasa perdagangan untuk mendapatkan apa yang mereka mahu ..

Sebagai negara kita berkembang, rakyat telah memilih kaedah tukar barang adalah sangat menyusahkan. Mereka membuat satu cara yang jauh lebih mudah. Mereka mula menggunakan wang! Ini amat mudah sesuatu. Dan dunia ini telah diperintah oleh wang sejak itu.

Satu contoh yang baik kuasa wang adalah rawatan kencing manis. Walaupun seseorang itu kencing manis 'sempadan', kebanyakan doktor akan mula menentukan ubat, kadang-kadang dua atau tiga. Mengapa tidak menasihatkan pesakit untuk mengurangkan berat badan dan mendapatkan pada diet yang sesuai untuk pesakit kencing manis? The 'mengapa' kerana ubat kencing manis adalah antara yang paling mahal. Selain itu, tidak ada wang dalam menetapkan penurunan berat badan dan diet yang baik!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar